۱۳۸۹ اسفند ۹, دوشنبه

بازارچه نوروزی بیماران ام.اس از 10 اسفند

بازارچه نوروزی و جشنواره ی توانمندی بیماران مبتلا به ام.اس، از سه شنبه 10 اسفند به مدت یک هفته برگزار می شود.

به گزارش خبرنامه ی ام.اس، انجمن ام.اس ایران در اطلاعیه ای از هموطنان نوع دوست برای بازدید از این بازارچه دعوت کرده است. سود حاصل از این بازارچه به نفع بیماران هزینه می شود.

علاقمندان به شرکت در این بازارچه می توانند از تاریخ سه شنبه 10 الی 17 اسفند ماه از ساعت 10 صبح الی 7 بعدازظهر به نشانی تهران - خیابان وصال شیرازی - بین خیابان های انقلاب و طالقانی - کوچه ی شمس - انجمن ام.اس ایران مراجعه کنند.

«مژگان محسني نيا» مدير اجرايي انجمن ام.اس ايران، هدف این جشنواره را آشنایی جامعه با توانمندي‌هاي بيماران مبتلا به ام اس خواند و گفت که در اين جشنواره توليدات بيماران ام اس از جمله نقاشي، مجسمه سازي و گلدوزي ارائه می شود.

هم اکنون در ایران حدود 30 هزار بیمار مبتلا به ام.اس وجود دارد و متاسفانه روند ابتلا به این بیماری رو به گسترش است. ام.اس بیماری اختلال در سیستم عصبی است و فرد مبتلا به نسبت شدت بیماری دچار ضعف در حرکات جسمی می شود.

محققان تاکنون به علت ابتلا به ام.اس و نیز درمان قطعای آن دست نیافته اند اما در سالهای اخیر پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است. بیماران مبتلا به ام.اس در حال حاضر از داروهایی استفاده می کنند که تنها از رشد بیماری جلوگیری می کند.

داروهای مصرفی بیماران مبتلا به ام.اس بسیار گران قیمت است. اخیرا قرصی از سوی پژوهشگران تهیه شده که به زودی به بازار خواهد آمد تا بیماران از داروهای تزریقی رهایی یابند. احتمال می رود که این قرص در ایران برای هر بیمار سالیانه حدود 50 میلیون تومان هزینه داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر