۱۳۸۹ آبان ۱۰, دوشنبه

هزينه سالانه قرص ام.اس برای هر بیمار 45 ميليون تومان

سالهاست که بيماران مبتلا به ام اس اخباري مبني بر دستيابي محققان به داروهاي خوراکي را مي شنوند و در انتظار خلاصي از دست تزريق داروهاي موجود هستند که مي بايست به صورت يک روز در ميان و يا هفتگي دريافت شود. 

کپسول گيلنيا اما اولين دارويي است که حالا پس از سالها تحقيق و گذراندن مراحل آزمايشي دارد به مرحله ي عملياتي شدن نزديک مي شود. اما ويژگي اين دارو، زمان ورود به بازار ايران و قيمت اين دارو براي بيماران ايراني مبتلا به ام اس حائز اهميت است
----------------------------------- 

رئيس کميته علمي انجمن بيماران ام اس درباره ي اولين داروي خوراکي درمان ام.اس گفت: کپسول گيلنيا احتمالا تا دو ماه ديگر به بازار جهاني وارد مي شود اما زمان ورود آن به ايران مشخص نيست. 

دکتر محمدعلي صحرائيان در گفت و گو با خبرنامه ام.اس با بيان اينکه تاکنون اين دارو نه در ايران و نه در جهان مورد استفاده ي عمومي قرار نگرفته است، تصريح کرد: داروي جديد ابتدا بايد وارد بازار جهاني شود، پس از اينکه در ايران نيز ثبت شد پزشکان آن را مورد آزمايش قرار بدهند و پس از تاييد مورد استفاده ي بيماران قرار گيرد. 

وي زمان ورود گيلنيا به ايران و مدت زمان مورد نياز براي تاييد آن، قابل پيشبيني ندانست و گفت: داروي خيلي خوبي است هر چند عوارض هايي از آن گزارش شده است که بايد مراقب آن عوارض بود. به هر حال وقتي به ايران برسد ما نيز تحقيقات و بررسی های خود را درباره ي آن شروع خواهيم کرد. 

صحرائيان در پاسخ به اين پرسش که آيا با ورود اين داروي خوراکي به بازار ديگر دوران داروهاي تزريقي پايان مي يابد، گفت: به طور طبيعي تزريق ها هم کم تر خواهد شد اما هيچ وقت حذف نمي شود. 

وي توضيح داد: در مورد بيماراني که داروهاي تزريقي عوارضي نداشته باشد کماکان ادامه مي يابد و نياز به تغيير دارو نيست. 

صحرائيان گفت: کپسول گيلنيا براي بيماراني تجويز مي شود که ام اس آنها نوع عودکننده و فروکش کننده است. 

وي درباره ي تاثير اين داروي جديد بر روي بيماراني که در وضعيت حاد به سر مي برند گفت: روي آنها اصلا تاثيري ندارد، فقط کساني که وضعيتشان حدا نيست و اکنون از اينترفرون ها استفاده مي کنند مي توانند قرص را جايگزين داروهاي تزريقي کنند. 

دکتر صحرائيان همچنين درباره ي قيمت احتمالي کپسول هاي گيلنيا گفت: هنوز که قيمت گذاري نشده اما حدس ما اين است که هزينه ي استفاده ي از آن براي هر بيمار در سال حدود 45 هزار دلار باشد. 

وي با تاييد بالا بودن قيمت اين دارو براي استفاده ي عمومي در ايران، ابراز اميدواري کرد که بيمه در تامين هزينه ي بسيار بالاي اين دارو به بيماران نيازمند کمک کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر