۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

کمک مالي نويسنده ي هري پاتر به کلينيک تحقيقاتي ام.اس

نويسنده کتاب مشهور "هري پاتر"، خانم کتلين رولينگ مبلغ 10 ميليون پوند ( واحد پول انگليس ) به دانشگاه ادينبرگ براي تاسيس کلينيک تحقيقاتي درباره ي درمان بيماري ام اس کمک کرد.

به گزارش خبرنامه ی ام.اس، هَري پاتِر ( Harry Potter) نام مجموعه‌اي هفت‌گانه از رمانهاي سبک خيال‌پردازي کودکان و نوجوانان است که توسط نويسنده انگليسي، جوآن کتلين رولينگ نوشته شده‌است. 

اين کتابها به شرح ماجراهاي يک جادوگر نوجوان به نام هري پاتر به همراه بهترين دوستانش، رون ويزلي و هرميون گرنجر، در مدرسه علوم و فنون جادوگري هاگوارتز مي‌پردازند.

مادر نويسنده ام.اس داشت 

مادر نويسنده ي کتاب هري پاتر در سن 45 سالگي به دليل ابتلا به بيماري دار فاني را وداع گفت و حالا خانم رولينگ خواسته است تا با اين هزينه نسبت به يافتن راه حل درماني براي بيماري مولتيپل اکسترول (ام.اس) توسط محققين زبده اقدام شود.

خانم رولينگ گفت که هيچ چيزي مهمتر و ارزشمند تر از کمک به تاسيس اين کلينيک نيست تا نسبت به درمان بيماري ام.اس که امروزه بسياري از ابتلا به آن در رنج هستند اقدام شود.

همچنين خانم رولينگ گفت " در حال حاضر من 45 سال دارم يعني سني که مادرم به خاطر ابتلا به بيماري ام اس دارفاني را وداع گفت ولي مي خواهم نسبت به يافت راه حل اين بيماري اقدام کنم. اين کمک جهت زنده نگه داشتن نام مادر است تا از تمام زحماتش قدرداني کنم.

تحقيقات ام.اس در دانشگاه ادينبورگ 
دانشگاه ادينبورگ مرکزي را در سال 2007 براي تحقيق در رابطه با بيماري ام.اس افتتاح کرد که در آن موقع هم خانم رولينگ به آن کمک کرده بود.

آقاي پروفسور چارلز فرنچ يکي از رابطين انجمن ام اس آمريکا و انگليس در اين باره گفت: ما فقط مي توانيم درمان بهتر پيدا کنيم در صورتي که نسبت به بيماري شناخت کامل پيدا کنيم و بعد از آن موارد بيولوژيکي را دنبال مي کنيم.

وي افزود: اين کمک خانم رولينگ باعث مي شود تا اقدام محکم تري نسبت به تحقيق در رابطه با اين بيماري انجام دهيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر